CIASTOTERAPIA


Cele warsztatu: integracja zmysłów; wspieranie rozwoju motoryki precyzyjnej; obniżanie napięcia mięśniowego; pieczenie ciasta jako przykład planowego, zorganizowanego , konsekwentnego realizowania procesu i strategii działania; rozwijanie uwagi i koncentracji w pracy i eksperymentalnej zabawie z wykorzystaniem ciasta; zabawy dla dzieci agresywnych, nadpobudliwych ruchowo, wycofanych, dyslektycznych, dysgraficznych.


TRADYCJA

  1. Odświętność i codzienność

    • obrzędy polskie i towarzyszące im formy z ciasta (Boże Narodzenie, Nowy Rok, Wielkanoc, Święta św. Michała, Jerzego i Anny, Zwiastowanie NMP, Święto Zmarłych, Święto Wiosny, dożynki, karnawał …)

    • co, kiedy i jak robią inni (ciasto obrzędowe: Austria, Hiszpania, Szwajcaria, Niemcy, Rosja, Ukraina, Meksyk, Włochy, Serbia)

ZABAWA

  1. Pyszne prezenciki i smakołyki

    • formy płaskie i przestrzenne
    • krążki i wałeczki
    • odwzorowywanie i kreatywne działanie Święto Zmarłych

  2. Różne rodzaje ciast ,różne techniki

    • ciasto drożdżowe
    • ciasto razowe
    • ciasto martwe

  3. Zabawy z ciastem i z wykorzystaniem rekwizytów (foremki plastikowe i żelazne, przetaki i miski, wykałaczki i pióra itp.)

  4. Zabawy w rozpoznawanie smaków, zapachów, ciężarów, faktur, form itp.

TERAPIA

  1. Integracja zmysłów (dotyk, smak, węch, wzrok, słuch, propriocepcja, równowaga)

  2. Doskonalenie integracji ręka-ręka, ręka-oko, ręka-ucho-oko

  3. Techniki wyrabiania i formowania ciasta jako wspieranie rozwoju motoryki precyzyjnej i obniżania napięcia mięśniowego

  4. Pieczenie ciasta jako przykład planowego, zorganizowanego , konsekwentnego zrealizowanego procesu i strategii działania

  5. Rozwijanie uwagi i koncentracji w pracy i eksperymentalnej zabawie z wykorzystaniem ciasta

  6. Dla kogo co, czyli zabawy dla dzieci agresywnych, nadpobudliwych ruchowo, wycofanych, dyslektycznych, dysgraficznych.

Szkolenie jest przeznaczone dla rad pedagogicznych i zorganizowanych grup studenckich. Miejsce i data: do indywidualnego ustalenia. Jest możliwość zarezerwowania miejsca w niepełnej grupie dla pojedynczych osób. W celu ustalenia szczegółów proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy.

Czas: 16 godzin lekcyjnych (dwudniowe, może być weekendowe)

Koszt uczestnictwa: 189 zł/os

Minimalna liczebność grupy 15 osób, max – bez ograniczeń. Oczywiście nasi trenerzy dojeżdżają do Państwa placówki.

Uwaga, najbliższe wolne terminy można rezerwować od września 2008.

Informacje i zapisy:
ania@szkoleniapedagogiczne.pl
tel. 509 380 728


Warsztaty prowadzi Joanna Zwoleńska

  • pedagog
  • choreoterapeuta
  • instruktor Tańce w Kręgu według programu Fundacji Findhorn - Szkocja
  • instruktor Sacred Dance według autorskiego programu Gabrieli Wosien (Niemcy)
  • instruktor Improwizacji ruchu, mowy i symboliki ciała (Instytut Dynamiki Ruchu w Essen)
  • instruktor Eksperymentalnego teatru tańca (Instytut Dynamiki Ruchu w Essen)
  • instruktor i terapeuta Kinezjologii Edukacyjnej, Kinezjologii Stosowanej (Dotyk dla Zdrowia) i Artterapii
  • terapeuta Polarity i Samoświadomości ciała (na podstawie metody
    M. Feldenkraisa i M. Buscha)
  • członek Stowarzyszenia Polarity Polska
  • uczennica dr Gabrieli Wosien, Lynn Frances i Richarda Bryant-Jefferies'a, oraz Anny Barton, Laury Shannon, Petera Vallance'a, Ulli Bixa związanych z Findforn Foundation i Kiriakosa Chamalidisa, Henryego Koningsa, dr Detlefa Kapperta, dr Danuty Koziełło, dr Judy , dr Katherine Studd
  • uczennica wybitnych kinezjologów, założycieli Educational Kinesiology Foundation USA; Carli Hannaford i Paula Dennisona oraz Mentorów na Polskę z ramienia Fundacji: Pauli Oleskiej i Swetłany Masgutowej a także instruktora i terapeuty Amerykańskiego Stowarzyszenia Terapii Polarity APTA - Andrei Axt
  • posiada uprawnienia międzynarodowe do prowadzenia jednego ze specjalistycznych kursów Kinezjologii Edukacyjnej - Wizualne Kręg