Anna Tkaczyk - pedagog mediów i animacji kulturalnej, trener



Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy,

ponieważ wiedza jest ograniczona.

Albert Einstein





Jeśli udało Ci się trafić na tę stronę, to znaczy, że jesteś osobą poszukującą nowoczesnych metod pracy z dziećmi w wieku 0-10 lat. Mamy już zatem coś wspólnego :)

Nazywam się Anna Tkaczyk. Na co dzień przygotowuję i realizuję zajęcia edukacyjne z dziećmi w różnym wieku, najczęściej przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Udzielam także konsultacji pedagogicznych rodzicom i opiekunom oraz prowadzę szkolenia dla studentów i nauczycieli na terenie całego kraju.

Ukończyłam Dolnośląską Szkołę Wyższą Edukacji we Wrocławiu. Obroniłam pracę licencjacką z tematu, który od zawsze bardzo mnie interesował: "Wpływ reklamy telewizyjnej na rozwój dziecka a wybory konsumenckie dorosłych" na kierunku pedagogika mediów i animacji kulturalnej. Moja praca została wyróżniona jako jedna z najlepszych w roku akademickim 2000/2001.

Ukończyłam również pedagogiczne studia magisterskie na Uniwersytecie Wrocławskim. Temat obronionej pracy związany był z oddziaływaniem niektórych mediów na psychikę kobiet, co bardzo pomogło mi w późniejszej pracy z rodzicami np. podczas warsztatów i konsultacji.

Od początku studiów wcielałam w życie swoje dwie pasje, o których teraz w wielkim skrócie:


słowo


Kiedy jeszcze na studiach pracowałam w wydawnictwie książkowym, słowa ujmowane były w treściach redagowanych książeczek dla młodzieży i dorosłych, pełnych cytatów, sloganów i zabawnych haseł.

Poszukując nowych sposobów dotarcia do dzieci zainteresowałam się pedagogiką Lwa Wygotskiego i w ramach współpracy z CRD Berek opracowałam serwis internetowy www.wygotski.pl istniejący od 2006 roku oraz stworzyłam szkolenie dla pedagogów i studentów: "Rozwój sfery językowo-symbolicznej u dziecka w wieku 3-7 lat. Kreatywna współpraca dziecka z pedagogiem".

Od kwietnia do czerwca 2007 r. na łamach Słowa Polskiego - Gazety Wrocławskiej udzielałam porad rodzicom dzieci w wieku przedszkolnym, w cyklu zatytułowanym "Małe dzieci, duży kłopot". Stworzyłam też kurs internetowy z poradami dla rodziców, dostępny m.in. na stronie www.skarbrodzica.pl

Praca z dziećmi to ciągła inspiracja. Przelana na papier zaowocowała dwukrotnie drugim miejscem i kilkoma wyróżnieniami w kolejnych edycjach konkursu BAJKO GRAJ na propozycję scenariusza zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wykorzystaniem bajek muzycznych, organizowanego przez Wydawnictwo Omedia. Zdobyłam też wyróżnienie w konkursie "Marzę o takim podręczniku" ogłoszonym przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne oraz "Gazetę Szkolną" (maj 2007) wyróżnienie od portali Czas Dzieci za scenariusz zabawy karnawałowej dla przedszkolaków.

Dzisiaj słowa to nie tylko język polski, dlatego jestem też autorką cyklu zajęć edukacyjnych For Fun, wspomagających naukę podstaw języka angielskiego metodą naturalną z wykorzystaniem zabawek interaktywnych i pacynek. Osobom zainteresowanym chętnie prześlę pokazowe scenariusze zajęć.

W ramach współpracy ze studentami ze Szkoły Trenerów Stowarzyszenia Centrum Edukacji CEL poprowadziłam wykłady podczas X Dolnośląskiego Festiwalu Nauki we Wrocławiu (wrzesień 2007).


obraz


Przygoda z symbolami, a właściwie z ilustracjami plastycznymi, znalazła swój uroczysty finał w 2005 roku, kiedy to seria kart i obrazów bożonarodzeniowych doczekała się wernisażu i wystawy we Wrocławskiej Galerii pod Kolumnami.

Latem 2007 roku stworzyłam kurs e-mailowy z poradami i przedstawionymi w formie graficznej zabawami rozwijającymi sferę językowo-symboliczną: Jak wychować przedszkolaka (2007), dostępny na stronie www.berek.pl.

Bajkosfera - to moje najnowsze przedsięwzięcie, zajęcia inspirowane bajkami terapeutycznymi i sposobami komunikacji dziecka ze światem.

W dwutygodniku "Miś - Przyjaciel Najmłodszych" spełniam się redagując własną kolumnę, gdzie proponuję kreatywne zabawy dla dzieci i rodziców, pomagające rozwiązywać codzienne problemy poprzez zabawę słowami i symbolami.

Jesienią 2007 ukazała się książka pt. "Pokaż dziecku świat symboli", w której podpierając się teorią pedagogiki Lwa Wygotskiego dzielę się z czytelnikami pomysłami na kreatywną, symboliczną komunikację z dzieckiem oraz zabawami wspomagającymi rozwój społeczny i emocjonalny przedszkolaków.

Od lutego do kwietnia 2008 prowadzę wykłady podczas serii konferencji organizowanych przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne dla nauczycieli wychowania przedszkolnego w całej Polsce. Tematem przewodnim są rysunki dziecka.

...a to dopiero początek :)

Ukończone kursy i szkolenia:
  • "Bajkoterapia" – warsztaty dla pracowników placówek edukacyjnych (Liberi, 2007)
  • "Firma XXI wieku. E-marketing" – szkolenie (Ecorys, 2007)
  • "Akademia Rodzica" – szkolenie dla trenerów (Transfer Learning, 2006)
  • "Podejście Wygotskiego do edukacji dzieci" – konferencja (GODN, 2005)
  • "Key to learning" – pedagogika Lwa Wygotskiego w praktyce – warsztaty (Transfer Learning, 2005)"Wspomaganie rozwoju dziecka w wieku 0-7 lat za pomocą programu Zabawy Fundamentalne" (CRD Berek, 2005)


Skontaktuj się ze mną:


Anna Tkaczyk
tel. 509 380 728
ania@szkoleniapedagogiczne.pl

Wystawiam faktury VAT.

Właścicielem marki SzkoleniaPedagogiczne.pl jest Atomedia Consulting, podmiot wpisany do ewidencji działalności gospodarczej Urzędu Miejskiego we Wrocławiu pod numerem 168648.

NIP 738-120-64-45
REGON 932968600


Dane:
Atomedia Consulting, ul. Tyrmanda 15/3, 54-608 Wrocław
Konto bankowe: 43 1140 2017 0000 4402 0340 3896