Co daje Ci to szkolenie?
Usystematyzowanie wiedzy na temat sposobów komunikacji z dziećmi i dorosłymi.
Umiejętność świadomego wybierania sposobu komunikowania się z grupą przedszkolną.
Możliwość rozpatrywania konkretnych przypadków, z którymi masz do czynienia w swojej pracy.
Konkretne wskazówki postępowania w wybranych przypadkach komunikacyjnych - propozycje zabaw terapeutycznych rozwiązujących poszczególne problemy.
Możliwość poznania własnych predyspozycji sensorycznych (test).
Część I
Podstawowe pojęcia dotyczące komunikacji społecznej
Czynniki poprawiające lub utrudniające komunikację
Rodzaje komunikacji w edukacji
Aksjomaty komunikacji
Ewolucja środków komunikacji - model analogii Williamsa
Otwieracze komunikacyjne
Skuteczność rozmowy: komunikaty zniechęcające
Językowe formy działalności komunikacyjnej - bajki, jako forma komunikacji z dzieckiem w wieku przedszkolnym
Zachowania niewerbalne wpływające na sytuacje dydaktyczne
Część II
NLP w komunikacji nauczyciel-dziecko
Test preferencji sensorycznych nauczyciela
Techniki rozpoznawania preferencji sensorycznych
Metaprogramy
Część III
Twórcze rozwiązywanie problemów:
werbalizacja emocji
budowanie słownika dziecka
zabawa "niewidzialnym"
Komunikacja w wybranych sytuacjach wychowawczych m.in.:
schemat porozumienia
etykietki
zachęcanie do współpracy
zachęcanie do samodzielności
kary i nagrody = pochwały i konsekwencje
Czas trwania 4 godziny. Miejsce i data: do indywidualnego ustalenia z radą pedagogiczną lub zorganizowaną grupą. Jest możliwość zarezerwowania miejsca w niepełnej grupie dla pojedynczych osób. W celu ustalenia szczegółów proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy. Oczywiście nasi trenerzy dojeżdżają do Państwa placówki.
Przeprowadzone m.in. w:
Przedszkole nr 88 we Wrocławiu
Przedszkole nr 117 we Wrocławiu
Dolnośląski Festiwal Nauki
CRD Berek Wrocław